Peste 120 de agenți economici au fost informați cum să acceseze piața europeană și care sunt rezultatele autorităților privind implementarea DCFTA în primele luni ale anului curent

Peste 120 de agenți economici au fost informați cum să acceseze piața europeană și care sunt rezultatele autorităților privind implementarea DCFTA în primele luni ale anului curent
Sursa foto: DCFTA.MD

Seminarele informative au avut loc în perioada 23 aprilie-6 mai în cadrul proiectului „DCFTA-Informarea și consolidarea capacităților agenților economici", implementat de Camera de Comerț și Industrie și Asociația Businessului European, cu participarea viceministrului Economiei, Octavian Calmâc.

În cadrul seminarelor, viceministrul Economiei a prezentat agenților economici un raport de progres cu privire la implementarea Acordului de Liber Schimb cu UE pentru primul trimestru al anului curent, subliniind că primele rezultate atestă o creștere de 6.7 % (210.8 mil. dolari SUA) a exportului pe piețele UE față de aceeași perioadă a anilor precedenți și o ușoară creșetere a importului. De asemenea, Octavian Calmâc a prezentat statistici privind gradul de valorificare a contingentelor tarifare atât la exportul, cât și la importul din UE și care sunt principalele destinații europene ale produselor autohtone. Astfel, volumul exportului a crescut în țări precum România (+18,4%), Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord (+69,5%), Franța (+25,4%) și Olanda (+93,3%).

Totodată, au fost trecute în revistă acțiunile care au fost întreprinse pentru atingerea obectivelor DCFTA, nominalizând lansarea procesului de armonizare a Codului Vamal cu prevedereile Regulamentului Consiliului, lansarea procedurii de import electronic a mărfurilor la toate posturile vamale, consolidarea și îmbunătățirea cooperării cu instituțiile UE în domeniul standardizării și acreditării pentru aderarea la European Accreditation Multilateral Agreement, adoptarea a 614 standarde europene, ratificarea legii privind aderarea la Programul COSME 2014-2020.

De asemenea, în cadrul acestui ciclu de seminare agenții economici au aflat care sunt tehnicile de marketing care pot stimula comerțul cu țările europene, training-ul desfășurându-se într-un format interactiv, cu abordări directe ale problemelor cu care se confruntă agenții economici și propunerea soluțiilor eficiente.

Sursa:
www.mec.gov.md