Istorie de succes: Directorul general al companiei „Ambianța” despre „invazia” producției europene pe piața locală

Istorie de succes: Directorul general al companiei „Ambianța” despre „invazia” producției europene pe piața locală
Sursa foto: DCFTA.MD

Este una dintre companiile producătoare de mobilă cu cea mai mare experiență pe piața locală, dar și cu cea mai mare rețea proprie de saloane. Este vorba despre compania „Ambianța” care produce mobilă pentru bucătării, livinguri și dormitoare, inclusiv saltele ortopedice. La un an de la intrarea în vigoare a prevederilor Zonei de Liber Schimb Aprofundată și Cuprinzătoare (DCFTA) am încercat să aflăm dacă activitatea companiei a fost afectată în vreun fel de noile reglementări. Istoria de succes a fost realizată în cadrul Programului de Asistență pentru Reforme Marea Britanie - Republica Moldova al Fondului pentru Buna Guvernare, inițiat de Guvernul Marii Britanii.

Datele statistice arată că Uniunea Europeană este cel mai important partener comercial al Republicii Moldova, acoperind peste 50% din comerțul extern al țării. Prin intermediul DCFTA se urmărește integrarea economică mai aprofundată care, la rândul ei, va da un impuls puternic creșterii economice a țării.

Pentru că folosește materie primă de standarde europene, cu utilaj de producere european, primele exporturi ale companiei „Ambianța” în țările UE au fost înregistrate cu mult timp înainte de semnarea și intrarea în vigoare a Acordului de Asociere dintre Republica Moldova și Uniunea Europeană. Conducerea fabricii recunoaște că domeniul de producere a mobilei se bucură de anumite privilegii și că DCFTA nu a adus cu sine schimbări majore.

„Noi am aflat despre prevederile Acordului de la Ministerul Economiei, atunci când am fost invitați de Uniunea producătorilor de mobilă să participăm la o masă rotundă. Atunci ne-am familiarizat cu noutățile și informația necesară care, de altfel, este destul de accesibilă. Noi nu am avut accize la export și nici acum nu avem. Deci nu putem spune că imediat după implementarea DCFTA s-a schimbat ceva anume care ne-a afectat sau, dimpotrivă, ne-a ușurat activitatea. Așa stau lucrurile când vorbim despre mobilă”, a declarat directorul general al companiei „Ambianța”, Dorin Dumbrăveanu.

Antreprenorul spune că temerile legate de faptul că în urma intrării în vigoare a prevederilor DCFTA piața locală va fi invadată de produse europene nu s-au adeverit. „Aceasta nu s-a întâmplat pentru că noi avem avantajul prețului. Noi oferim un preț mai bun”, spune Dumbrăveanu.

Rețeaua de distribuție a fabricii numără peste 130 de parteneriate pe întreg teritoriul Republicii Moldova și peste 100 de dealeri în România. Dacă până acum compania a avut doar vânzări în țara vecină, acum se pregătește lansarea unui proiect de producere și în alte țări europene.

Totuși, în ultima perioadă se atestă schimbări la capitolul taxe și proceduri de raportare.

„Dacă e să facem o comparație între Republica Moldova și România în ceea ce privește actele permisive, nu putem spune că la noi lucrurile stau mai prost ca în țara vecină. În schimb, la plasarea publicității trebuie să menționăm că au crescut taxele. Mulți dintre dealerii noștri au scos publicitatea de pe fațade pentru că au crescut foarte mult taxele, inclusiv, procedura de obținere a autorizației a devenit mai complicată”, mărturisește directorul general de vânzări al companiei „Ambianța” Igor Vatamaniuc.

Totuși, care e secretul pentru o afacere de succes în Republica Moldova?

Igor Vatamaniuc, director general de vânzări: Trebuie să fii îndrăzneț și să faci corect calculele. Dacă s-au deschis anumite oportunități, trebuie să le valorifici. Ce folos că s-au deschis, dacă nu le valorifici? Nu trebuie să aștepți că va veni cineva să-ți spună ce și cum trebuie să făci.

Sursa: www.agora.md